POLYGAME MASTER 2

TRADUCCIÓ DE MARTÍ SEGON

 

La PGM 2 (Poly Game Master ver2) és l'evolució directa de la placa creada per IGS l'any 1997; ambdues comparteixen el protocol JAMMA, però en aquesta segona es va optar per una estètica bastant més moderna.

 

Mentre que la PGM original era molt similar a una base de Neo Geo MVS, aquesta evolució mostra un conjunt més compacte, quedant la placa mare coberta per la carcassa, de la mateixa manera que el joc. Aquesta peculiaritat, juntament amb la inserció vertical del mateix, la fa similar a altres plaques tipus CPS2 o NAOMI.

 

 

Aquesta placa va sortir al mercat el 2007, i va crear aleshores moltes expectatives en els usuaris més clàssics del món de l’ARCADE per continuar apostant per les 2D. Penseu que aquesta placa és bastant posterior a les MODEL 3 o NAOMI (per citar-ne algunes), i en aquells temps l'aposta era més que clara: polígons i 3D. 

 

No obstant això, malgrat ser un maquinari molt correcte i mostrar uns jocs realment bons (destacant-ne per exemple els Knights of Valour), aquesta placa es va abandonar de manera inexplicable i prematura en favor de la seva tercera evolució, la PGM 3 del 2012.

 

 

Amb tot això sabut, no és d'estranyar que la PGM 2 sigui considerada l'aneguet lleig dels salons a l'era 2D, doncs no va passar de ser una placa recreativa amb molt de glamur que, per circumstàncies de la vida i potser també degut a un error de plantejament general per part dels seus creadors, no va aconseguir donar gaire de si.

 

Possiblement, dotada d’una major resolució i d’un major encert en l'elecció de les seves seqüeles, podria haver gaudit de molta més vida útil. 

 

Com a curiositats generals, podem citar que molts dels seus jocs van ser creats per a quatre jugadors, que existeixen versions de la consola en vermell i en blau (sense restriccions de regió entre elles) i que compta amb una versió una mica peculiar del King of Fighters 98.

 

 

Per altra banda, i malgrat que els seus jocs estrella són molt cars, és una placa bastant accessible que gràcies al seu port JAMMA es converteix en una màquina molt agradable de jugar a casa. Torno a repetir que el seu major problema és l'escassetat de títols, però la seva consolització no representa un repte inabastable per a la majoria de nosaltres.

 

És cert que per crear un bon projecte fan falta coneixements d'electrònica, una mica de traça i saber soldar amb estany, però com que tampoc requereix d'I/O’s específics, la seva modificació resulta bastant factible. 

 

DETALLS DE LA PLACA MARE

 

PROJECTE NANI

 

Com veureu a continuació, en Nani va apostar per un Mod molt reeixit. Per no danyar en excés l'estètica de la carcassa original, i aprofitant que aquesta placa porta el connector JAMMA al frontal, va construir una espècie de Supergun precisament al davant, adaptant-ne un connector femella JAMMA i una capseta negra a mida. 

 

Aquesta opció, a part de ser estèticament molt correcta, permetia amagar tots els cables de la modificació i gaudir d’un conjunt compacte i bonic.

 

 

Així mateix, a la part posterior de la placa hi ha situat el connector per a l'alimentació de la placa en format MOLEX. Penseu que en fer servir el protocol JAMMA necessitarem 5 i 12 volts, per la qual cosa l'opció ideal és una font de PC o un transformador en aquest format: MOLEX.

 

 

Ell va optar per inserir quatre ports de comandament al frontal de la màquina de cara a aprofitar al 100% les possibilitats d'alguns jocs, però si volem una cosa una mica més senzilla, amb els ports de Player 1 i 2 ja passarem.

 

També haureu pogut apreciar a les fotos que hi va instal·lar un interruptor general ON/OFF al Supergun. Això és molt útil, i ho podem portar a terme mitjançant un interruptor simple (o millor doble i tot) que talli els canals de 5 i 12 volts provinents del connector MOLEX posterior, abans de donar senyal al JAMMA. Si utilitzem un interruptor simple de dos terminals, tallarem el senyal de 5 volts. 

 

Per a l'esquema de connexió JAMMA ha utilitzat el convencional, que tenim a la web, mentre que per als comandaments farem servir els de NEO GEO.

 

 

PINOUT SCART: 

 

Per als senyals RGB podem intercalar resistències de 220 Ohms, per al senyal de 5V usarem una resistència de 100 Ohms i per al Sync un potenciòmetre (o resistència) de 4’7 Ohms.

 

 

Las órdenes de los jugadores 3 y 4 los conseguiremos del conector lateral de la PGM2.  

 

 

NOTA: com a connector podem fer servir cables IDE de PC, per no connectar els cables directes als pins. 

 

Perquè no es vegin els cables i poder-los així portar al frontal de la consola (o allà on preferiu situar-los), podeu ficar-los una altra vegada dins de la placa i treure'ls per on més us interessi.

 

FOTOS FINALS MODIFICACIÓ NANI

 

Des de Briconsola, volem donar les gràcies a l’usuari NANI per compartir aquest projecte amb nosaltres.

 

Apunts finals:

 

Hem de comentar que de la mateixa manera que li passa a la PGM original, en consolitzar una PGM 2 la imatge es veurà una mica desplaçada cap al lateral. Això dependrà de quina televisió tinguem, però per corregir-ho només podem ajustar la geometria de la nostra TV. Com fer-ho?

 

Interruptors laterals (DIP SWITCH): 

1 - TEST MODE

2 - MUSIC YES / NO

3 - VOICE YES / NO

4 - FREE PLAY

 

5 - STOP MODE (PAUSE)

 

pgm2 manual.pdf
Documento Adobe Acrobat 8.5 MB

NOVETATS

09.03.24

Nous jocs analitzats:

-The Last Guardian.

-Heavy rain

13.01.24

Nou apunt important:

-Convertidor MVS a AES.

01.01.24

-Nou contingut a Reparació:

-NEO GEO CD.

24.12.23

27.11.23

Nou contingut a ARCADE:

-Monitors CRT.

02.07.23

21.05.23

10.04.23

29.01.23

Nou contingut a reparació:

-X-BOX 360.

15.01.23

Nou contingut a reparació:

-Còpies de seguretat consoles modernes.

02.01.23

Enèsima crítica al sector:

-Ja n'hi ha prou!

12.11.22

Nou contingut a ARCADE:

-SEGA HIKARU.

25.07.22

Nou contingut a potenciar consoles:

-NINTENDO 3DS.

31.05.22

Nou joc analitzat:

-MOSS.

19.03.22

Nou reportatge:

-Un clon oficial de NINTENDO!